torsdag, november 12, 2009

En helt vanlig dag - helvete

Vems über-briljanta idé var det att klä sig i kort kjol & glest mönstervirkade strumpbyxor en svinkall novemberdag och sen bestämma sig för att gå en långpromenad på lunchen? Inte f*n var det min i alla fall. Möjligen det självspäkande, lilahåriga lilla trollets. Han som hittar på hyss i mitt huvud varje dag... Satan vad jag frös om arslet.

Jobbat som att det inte fanns någon morgondag
Mulat i mig en halv chokladmuffins till fikat
Dagdrömde om att ligga... hårt & länge
Fick sockerdricka i armen*
Vaknade upp & såg en söt farbror med rynkor på flinten
Gick i takt till musiken hela vägen fram till porten
In i tvättstugan & svor över ludd i torktumlarfiltret
Skuttade upp för 3 trappor
Loggade på det alternativa universumet dvs internet
Filosoferade över vart alla artiga, trevliga män har tagit vägen**
Övervägde en sekund att bli flata
Dagdrömde lite till & insåg att det aldrig skulle funka


*inte pga intensivt gnuggande
**Sen kom jag på att de ju alltid bara funnits i fantasin



Så lite skön musik på det.

1 kommentar:

Flinckan sa...

Du har haft en busy dag sweetie. Jag skulle gärna flata till det med dig om vi vore lagda så. Bara så du vet.
Undrar nämligen också vart alla framåt, glada, roliga, sociala, snygga män tagit vägen? Är alla gifta, blyga eller blivit bögar?

Jag trodde nästan blyghet var utdött(eftersom min egen dog när jag var ca 15)men tydligen finns det såna än. Pratade ju nästan ihjäl mig på min senaste dejt för att det inte skulle bli otäckt tyst. Huuua.
puss