torsdag, november 26, 2009

Komplex eller komplext

Man får en blick av en främmande människa. Säkert en blick som är menad att vara uppskattande. Beroende på vilken typ av blick så far det en del genom huvudet.

Eh, vad glor en på?
Men... har jag tandkräm i mungipan eller vad?
Nä, nu har jag fått måsskit på axeln!
Är det någon bakom mig som denna människa fluktar efter?
Ligger frillan fel?
Måste hålla mig i folkmassor så jag undviker att bli mördad.


Jag skulle vilja påstå att jag inte är ensam om dessa tankar sen om det gäller människor i allmänhet eller bara tjejer i synnerhet det vet jag inte. Om det gäller män? Jag & män pratar bara samma språk på en punkt här i livet så det tänker jag inte ens fundera på.

3 kommentarer:

Josslan sa...

Åh vad jag känner igen detta!
Hela tiden mal tanken "men ser jag ut som en byfåne eller?" när folk tittar. Om de nu kastar blickar på en för att de råkar tycka att man är söt/tilldragande/snygg kan de väl också samtidigt bjuda på ett litet leende? Så att inte det enda man får är en råstirrande kallhamrad koblick, menar jag. Ack ja, dessa problem, dessa problem... ;)

Rebecca sa...

Om människan i fråga log skulle det föda tanken: "Å vad fan är den så jävla glad för då!?" ;)

Josslan sa...

Säkert. Men då skulle det ändå på någon mikroskopisk nivå finnas en chans till att tro att personen flirtar med en. Eller bara ser sina medmänniskor. ;)Konfunderad blir man hursom.