onsdag, november 18, 2009

Jag blir så trött

– Hävdar man att det hjälper mot svininfluensa så är det inget kosttillskott utan ett läkemedel, då måste det genomgå sedvanliga tester för läkemedel, säger Jan Liliemark, professor på Läkemedelsverket.*

Jan Liliemark, professor på Läkemedelsverket, kanske skulle förklara hur i h-vete vaccinet mot svininfluensan då har kunnat släppas lös på marknaden. Det uppfyller inte många av de sedvanliga krav vi annars ställer på mediciner innan dem släpps till allmänheten.

Jan Liliemark, professor på Läkemedelsverket, du kanske också kan förklara varför preparat som tidigare har ansetts vara kosttilskott men som senare godkänns som läkemedel besudlas med kemikalier & inte längre får säljas i hälsokostaffärer utan endast kan inhandlas på apotek!?


Förövrigt är jag alldeles övertygad om att ett kostillskott i kombination med bra mat, god sömn & frisk luft kan hjälpa kroppen att komma i god balans och således ge oss bättre förutsättningar att stå emot sjukdomar av alla de slag.


Dags att börja ifrågasätta hurrni!



*Källa: Aftonbladet, var annars?!

6 kommentarer:

Antonio sa...

Mitt i Jukkasjärvi kanske har en 1/4´s sida att avvara ;)

Rebecca sa...

hahahahaha Tack du! ;)

Antonio sa...

Nähepp, du tänkte SvD direkt ja...;)
Gillar det du skriver faktiskt =)

Vanja sa...

Amen! (med haleluleakörer i bakgrunden)

Anonym sa...

Fin bild på dig med glasögonen. Du måste gått ner mycket, ser jättesmal ut. Vi ska sammanstråla efter Thailand, promise. Saknar dig kvinna. =) puss o kram Tant J

Rebecca sa...

Toyan > Javisst! Man måste sätta ribban högt. ;) Om jag hade haft ambitionen hade jag gjort det iaf.

Vanja > Hale Lula? Shit! Måste ju packa nu så jag kan komma till dig imorgon. Vin jag vill ha vin ska jag köpa vin?!

Tant J > Jo det är ett par vettu. Saknar dig med!