måndag, november 23, 2009

He's/She's just not that into me. På't, gör't, vidare...

Flinckan & jag har anammat ett trick som kommer från filmen -He's just not that into you- Det är ett gaypar som säger att det är såhär det funkar för homosexuella men vi har kommit fram till att det funkar precis lika bra för heteros.

Om någon spanar in dig & du känner att den här personen kan jag ligga med. Håll då kvar ögonkontakten i 3 sekunder så är det sänghalmen nästa.
Om någon spanar in dig & du känner dig lite kräkfärdig så slår du helt sonika ner blicken efter 1.5 sekund. Budskapet du sände:
"No. Thanks for playing, move on!"


Filmens budskap är att små flickor får lära sig att pojkar som slåss & är dumma egentligen är kära i dem. Därför, när flickorna har blivit stora, står de ut med vad som helst & intalar sig att de mest bisarra saker har inträffat när en kille inte hör av sig.

Filmen hjälper tjejer att förstå att hur mycket de än vill tro att killen de är intresserade av har "blivit uppäten av ett lejon" så är fallet inte så. Ingen respons, inom rimlig tid, då är han helt enkelt bara inte intresserad.*





* Tips till er killar som blir dissade: Att en tjej inte hör av sig beror inte på att hon sitter fast med könshåret i trimmern. På't, Gör't, vidare...

3 kommentarer:

Flinckan sa...

ett, två....titta bort NU!! Jag såg en vacker man i gamla stan idag. Jag tittade bort på "ett" trots att jag ville ligga med honom. Jag funderade på det gamla tricket att fälla honom och lägga honom i handväskan (han var normallång men jag har stor handväska plus mamma och mormor till hjälp). Men jag vågade inte det heller. Blir jag en gammal nucka nu?

Rebecca sa...

Absolut inte. Å nästa gång kör du på det vi sa idag: Sparka mormor på smalbenet så hon ramlar & rullar iväg en bit. Vem kan motstå en tjej som har en rullande mormor?

Flinckan sa...

För den killen hade hon kunnat rulla iväg för egen maskin, utan spark. Mamma hade säkert sympatirullat så han fått rädda båda på nåt sätt. så snygg var han.