lördag, november 14, 2009

Another day in paradise

Så hög så jag kan inte bry mig om mindre.


Förutom att jag har kommit på varför tjejer slutar att "piffa till sig" när de inte längre är singlar.

Resonemang: Öppna en tidning som riktar sig till män. Där kan man läsa om den häftigaste bilen, motorcykeln, gräsklipparen, hemmabiosystemet eller traktorn. Kanske en & annan artikel om någon hudkräm som ska vara bra efter rakning & hur man kan se på en tjej att hon vill ligga. (& så sjävklart bilder på porriga brudar som ser ut som att de skulle kunna ligga med en myrslok as far as they care)

Öppna en tidning som riktar sig till kvinnor så hittar du enbart skriverier om hur man ska gå ner i vikt, hur man snärjer en man, hur man lättast får bort oönskad hårväxt, vilken klinik som kan förstora tuttar till ett överenskomligt pris. Vilken typ av träning man ska idka för att bli smidig och vig i sängen (för mannens skull givetvis). Vilken frisyr, vilket smink, vilka kläder & vilka skor man bör ha för att inte vara "typ" helt ute.


Slutsats: För att inte hamna på psyket... Tro på fan att kvinnsen river fasaden när de väl har seglat snubben i hamn.




6 kommentarer:

Flinckan sa...

Och när hon väl vältrar sig i velour mest hela tiden, visar att ögonfransarna egentligen är korta och raka, huden mer åt grisrosa än den tonade vackra beige färgen från underlagscreme-flaskan och sen håret i en vacker tofs på huvudet. om han är landad då så måste det innebära att hon på något sätt bundit fast honom. För de flesta tjejer ÄR vackrare med åtminstone lite spackel.Jag känner nog inte en enda tjej som är vackrare osminkad(såvida hon inte är en sopa på det här med smink) Det kommer jag att hålla fast vid tills jag blir 100. Mammor gnäller över att de inte har tid att sminka sig.Nej men hur i helvete har de tid att blogga då?

Antonio sa...

Borde ju dyka upp nån antireaktion mot allt detta tycker man.
Tyvärr styr ju media för mkt. Tror det finns många killar som läser dessa tidningar och som samtidigt uppskattar kvinnor precis som de är =)
Men jag kanske är naiv =))

Rebecca sa...

Louise > Så du tycker mao att jag är ful? Det är inte många gånger du har sett mig med spackel. Som jag sa igår: Bättre att hålla low standard redan från början. What you see is what you get.

Antonio > Det dyker upp hela tiden. Bara inte tillräcklig genomslagskraft. Ännu... =)

Antonio sa...

Fattar inte hur allt hänger ihop bara, men det är ju iofs aldrig nån som beskyllt mig för att vara smart.
Men när jag zappat förbi (för jag följer inte slaviskt) Top Model tex, så vill man ha unika människor. Tycker ingen av dem är nåt som jag ens skulle närma mig kl 2:59 på krogen med på tok för många promille i de bägge hjärnorna =)

Så det verkar gå åt ett håll där, men samtidigt inte slå igenom på rätt sätt.

Sen är tjejer fruktansvärt duktiga på att ta åt sig. I dagens bloggande värld finns det många unga tjejer som kan säga Lipton citron the så tar det slut i alla affärer dagen efter. Finns inte många killbloggar som är likadaa. En kille är ju inte påverkningsbar på samma sätt.
hmm, spårar iväg som vanligt =))
Behöver sprit tror jag =)

Rebecca sa...

Antonio > Sprit är bra. Killar är så påverkningsbara. Fråga vilken tjej som helst som har satt klorna i en...

Antonio sa...

Jo, men inte på samma sätt. Att killar får toffeltendenser när nån trollpacka kommer & viftar med tuttarna och inför tid i sängkammaren som belöningssystem när de gjort nå bra betyder inte att vi tar intryck och är påverkningsbara killar emellan så att säga.