tisdag, november 03, 2009

Var kåt, glad & tacksam

Sandra, hennes sambo & kattstackaren åt köttbullar & blev dåliga i magen. Dagen efter åt de lite mer av köttbullarna vars utgångsdatum var 1 November.I den sista köttbullen som kattstackaren skulle få hittade Sandra en stor gröngul larv. Stackars Sandra fick panik... jag citerar: "Jag grät och spydde, och grät och spydde"

Hur kan bullen vara halv men inte larven?

OK. Varför stör detta mig? Kanske för att människor i tredje världen inte har rent dricksvatten och svälter ihjäl varje sekund. Kanske för att jag tycker att Sandra är dum i huvudet som inte tänker längre än hennes magsäck sträcker sig innan hon kommer på idén att tipsa tidningarna. Eller så irriterar jag mig på att tidningarna inte har tillräckligt med driv för att ruska fram nyheter som faktiskt är av intresse. Eventuellt retar det mig att Sandra grinar och kräks fast hon inte vet om hon faktiskt svalde någon larv. Ett annat alternativ är att jag stör mig på mig själv för att jag ens läste artikeln och brydde mig.

Rätten att grina och kräkas över sånt som är äckligt borde vara förbehållen de människor som tvingas att äta det vi andra anser oätligt. De skulle dock inte komma på tanken. Det kallas överlevnad.

Nä du Sandra. För bara några år sen var vår mat betydligt mer näringsrik än vad den är idag. Numera får man anstränga sig för att hitta köttbullar som innehåller mer än 50% kött så var glad för i helvete. Du fick lite extra protein, gratis!

3 kommentarer:

Flinckan sa...

Sensmoralen är uppfattad, men fy för satan vilken äcklig bild. Jag hatar larver!

Rebecca sa...

Jo visst det är skitäckligt men när såg vi en artikel om "biafrabarn" senast? Folk vill inte bli störda av sånt. En lite larv däremot det är helt ok att orda om...

Rebecca sa...

Då tyckte jag faktiskt att penisen i ketchup-flaskan var mycket mer intressant! Sånt kan man inte ens bli lite småsur över... haha