lördag, december 26, 2009

"Sjukvårdsrådgivningen syster Ann-Louise"

Idag har jag åkt karusell hela dagen. Utan att vara på Gröna Lund & helt gratis faktiskt. Vaknade med extrem yrsel. Inte sån fylle-yrsel så det känns som att man måste "krekas" en aning. Nä, utan mer som att jag satt i en tunna som någon snurrade runt med en jäkla fart. På sjukvårdsrådgivningen sa syster Ann-Louise att jag kan ha fått en blödning under skallbenet efter min lilla vurpa i onsdags. Jag skulle dock inte oroa mig såvida jag inte började se konstigt & fick huvudvärk. Okej. Huvudvärken kan vi stryka men det där med att se konstigt. Jag ser ju konstiga saker hela tiden. Borde förmodligen ha röntgats för länge sen.

Om inte annat kanske jag blir normal nu, efter den där smällen. Har inte tänkt på snuskigheter alls många gånger idag. Det kan ju i & för sig bero på att Jessan har varit här & underhållit mig hela dagen. Det är 3 år sen hon var här senast så det var fan på tiden att hon pallrade sig hit. Vi har promenerat, pratat, skrattat & blivit bevandrade i varandras musiksmak. Det enda som saknas är snöänglar utanför mitt fönster & det är pga. att Jess inte hade vett att ta med sig ett par rediga termobrallor.

Det blev heller inga kort tagna idag så det får hållas till godo med en gammal

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där var verkligen en gammal bild. Jisses, vart dammade du av den någonstans... =)
/Jessica

Flinckan sa...

Nu är söndagen nästan slut och jag glömde fråga hur huvudet mår idag? Fast du verkade ganska på g så jag behöver inte oroa mig hoppas jag? Plåster och ipren ligger i badrummet om du skulle behöva dem ;)