fredag, december 04, 2009

"God Mat & Gott Fika"

Igår kämpade jag mig igenom 7 timmar på jobbet. En öl & en Skånes Akvavit senare hade jag helt glömt hur yr & febrig jag känt mig under dagen. I Grand Hôtel's Vinterträdgård var det dukat för julbord & show med Jill Johnson. Jag har aldrig varit särskilt impad av Jill men jag måste medge att det var en riktigt trevlig show & tack vare en av hennes bandmedlemmar vet jag nu vad jag ska bli när jag blir stor. Jag ska bli som Göran. Göran bemästrar gitarr, trummor, elorgel, trumpet, blockflöjt, basfiol, munspel, tamburin, triangel & maraccas. Säkert dragspel också. Under större delen av showen vägrade jag att slita blicken från trumpetaren & saxofonisten. De såg ut att ha så himla skoj. Jag kanske ska satsa på att bli saxofonist istället. I ett svagt ögonblick vände jag dock uppmärksamheten till ett annat instrument & var tvungen att lite rått ställa frågan till mina bordskamrater: "-Är det någon som hör tvärflöjten?"


5 kommentarer:

Päivi sa...

What a cute little dude in the pic. Or a cute little girl with serious manface(a word I thought I'd never get to use).
I thought I'd come and say hi, seeing you in Wickans blog often. :) Hi, hej, moi! Looking for to Christmas much, a little, at all?

Vanja sa...

Vilket liv!! Å tvärflöjt å allt.... hahaha...

Rebecca sa...

Päivi > Hi, Hej, Moi moi! Nice of you to drop by. Christmas is overrated så not looking forward to it much. ;)

Vanja > Vi måste börja med vår bok snart!

Flinckan sa...

Nej Vanja ska ju göra bok med MIG först ;)

Rebecca sa...

Hon hinner nog det med ska du se. ;)