måndag, december 21, 2009

Misantropen i mig kom fram idag

På lunchen idag ångar jag nerför Hamngatan för att få handla mina sista julklappar så snabbt & smärtfritt som möjligt. Det går ganska snart upp för mig att det kan jag glömma. Människor, överallt är människor. Står, går, är i vägen. Helt jävla omöjligt att ta sig fram i den här staden. Snubblar man inte över en tiggare så är det nån snorig unge under radarn. Knuffas, puttas, slit & släng & stora jävla papperskassar & vad är det som är så kul med NK's skyltfönster? Dansande isbjörnar & tomtenissar på halvtrasiga cyklar. Va fan. Flytta på er, jag ska fram.

Stockholm är staden jag älskar att hata.

Människorna hatar jag bara.

4 kommentarer:

Carina sa...

dessa idiotiska människor bor i falun också. sabla självupptagna människor som inte fattar att jag har viktiga saker för mig!!

Flinckan sa...

Ibland vill jag ta en stoooooor dammsugare och bara suga bort de jävlarna och tömma påsen i Mälaren.

Rebecca sa...

Carina > Precis! Alla bara tänker på sig. Ingen tänker på mig. Utom jag! ;)

Flinckis > Man får se upp bara så inte godbitarna råkar följa med.

Flinckan sa...

Vi får ha en sil när vi öppnar påsen helt enkelt. Men jag ska bli både oskuld och asexuell nästa år så jag spar bara godbitarna för din skull i så fall.