måndag, december 07, 2009

Büstenhalter

Jag har funderat över varför vissa kvinnoartiklar av någon underlig anledning är uppfunna av män. Ta tampongen som exempel. Det finns modeller som helt enkelt bara måste vara skapta av någon som inte har en aning om hur en vagina* fungerar. Eller vänta, det gäller nog förresten bara spanska tamponger**!? Jag menar alla vet ju att spanjorer överlag suger på infrastruktur.

Något för kvinnor*** skapat av en kvinna är i alla fall BH:n. Inte så svårt att räkna ut. Om en man hade varit inblandad hade förmodligen de flesta kvinnor gått omkring med en kåt liten farbror bakom ryggen. Bysthållaren!

Underklädesbutikerna hade sett mycket annorlunda ut. Män & kvinnor**** skulle stå uppradade längs med väggarna. För givetvis ska man i dessa homosexuella tider även kunna välja genus på sin Bysthållare. Utöver könstillhörighet får man, för att hitta rätt i Bysthållar-djungeln, tips om att ta hänsyn till färg, form, längd & personkemi. Givetvis spelar även händernas storlek, temperatur & fuktighet en viktig roll.



* Gud, förlåt mig för användningen av detta ord

** Råkade ut för antalet mishap's när jag bodde där
*** & säkert för fler män än vad jag vill veta
**** Kanske ett & annat neutrum också

2 kommentarer:

Flinckan sa...

Vad jobbigt att lära sin bysthållare att gå i takt sen.

Rebecca sa...

Men de har det i blodet vettu. Jag skulle vilja ha en färgglad dvärg på styltor som bysthållare!