onsdag, december 30, 2009

Satans BlåGula Mesar

Återigen har Sveriges vuxna sänt budskapet till dagens bortskämda, oregerliga & respektlösa ungjävlar att de kan komma undan med precis vad fan som helst. Det är patetiskt hur dessa snorungar kan få styra & ställa. Inte bara hemma utan i samhället överlag. Att rättsväsendet ens har tid & ork att lägga ner energi på en petitess som en örfil är bara pinsamt. I dagens läge när barn döms för våldtäktsförsök kan jag endast dra slutsatsen att Jönköpings tingsrätt dömer till skitungens fördel för att slippa bli trakasserade själva.

9 kommentarer:

Micho sa...

Amen!!

Rebecca sa...

Eller hur!

Jess sa...

Fast en örfil är inte en petitess, det är aga, i detta fall barnaga. Och domstolen måste döma enligt svensk lag och skulle man säga att det är okej att göra si men inte så, så öppnar man upp lagen för tolkning och det gynnar ingen. Speciellt inte barnen. Sen finns det massor annat man skulle behöva göra som att ta tag i de ungdomar som förstör och trakasserar, se till att det finns fritidsgårdar, föräldrar på stan, kanske ett ungdomsprogram inom polisen etc. Men aga är aldrig lösningen. Den dagen vi börjar ha överseende med viss aga mot barn, då är vi illa ute.

Gott Nytt År gumman!!! KRAMAR o PUSSAR

Rebecca sa...

Jess > Jag tycker fortfarande inte att en örfil, utdelad i ren frustration över någon som beter sig jävligt illa eller rent av är helt rabiat, vare sig är aga eller misshandel. Jag säger inte att det är OK att slåss men en smäll på kinden, som inte svider värre än om någon tar ett hårt tag i armen på en borde inte kosta 3000:- Dessutom är jag fyllt övertygad om att dessa snorungar kommer gå stärkta ur detta & bara forstätta med sina djävulstyg.

Gott Nytt på dig med

Rebecca sa...

Å jo främst borde väl föräldrarna ta ansvar för sina barn. Om vuxna inte var rädda för ungar kanske vi skulle slippa såna här skitungar från början.

Flinckan sa...

Jag sa till mamma redan när domen kom tidigare idag att vi är nog många som gärna är med och betalar hans böter. Och det har visat sig vara så, för pengarna strömmar in till Roland. Folk verkar tröttna på att skitungar får bete sig hur som helst. De vet så väl att de kan säga och göra nästan vad som helst för vuxna är i stort sett maktlösa gentemot dessa snorungar.

Vanja sa...

"I flera veckor hade ungdomsgänget hållit på och ställt till det. Parken och minigolfbanorna vandaliserades och stämningen hade varit hotfull runt kiosken där Roland och hans vänner jobbar" hade tagit knäcken på mig med.

Idag skrek jag åt en person, det hade du nog velat se...

Rebecca sa...

Flinckan > Du skulle ha startat den där gruppen på FB. ;)

VajjBrajj > ÅHHHHH!! Jaaaa, det hade jag velat se!! Det här måste du berätta mer om sen. haha

Anonym sa...

Jag ser annorlunda på saken så jag låter det stanna vid det. =) Våld föder våld som man säger och det börjar alltid nånstans, kanske med en lite oskyldig örfil...

Gott slut, ikväll blir det smarr och trevligt sällskap!
Kram Jess