söndag, maj 16, 2010

Nationalism - My ass

Såg att en vän till mig på FB gjort tummen upp för gruppen "Sverigedemokraterna i riksdagen - Ja tack"
Kände mig nödgad att kila vidare till SD's hemsida & läsa på lite. Där finns en sammanfattning av deras åsikter & det börjar fint med korta & koncisa förklaringar om hur de ställer sig till bland annat EU, brottslighet & skatter. Jag anar en viss inskränkthet redan där men det känns ändå som att jag skulle kunna dela deras tankar.


Sen kommer jag till sista punkten som mer eller mindre är en hel avhandling angående invandringen. Det långa stycket säger allt.

I mina ögon misslyckas SD brutalt med att dölja att de skulle vara någonting annat än rasister.



(Med tanke på mitt inlägg nedan, rondellhund, så kan säkert många tro att jag är rasist. Så är dock inte fallet. Jag är inte ens lite rasist. Inte på kvällar eller helger. Inte ens i smyg.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra! Man ska inte vara smygrasist
//Honken

Rebecca sa...

Nej ska man vara det ska man fan vara det helt öppen. Sugarcoating är inget för en riktig rasse.

Anonym sa...

Man kanske in i det längsta försöker vara öppen mot invandrare. Men till slut orkar man ju inte med deras kaxiga och dåliga attityd samt våldsamma beteende......