fredag, maj 07, 2010

Mid . . . Evil

Nu vill kyrkliga medlemmar i Vetlanda ha bokbål. Material; Jonas Gardells böcker om Gud. Invånarna i Vetlanda uppmanas av en predikant att tutta eld på litteraturen, som en markering, eftersom han anser den vara hädisk.*

Att bränna böcker är inte "bara en markering" eller ett sätt att säga emot. Jag tycker att det väldigt tydligt statuerar att man vill förneka innehållet & hindra gemene man från att kunna bilda sin egen uppfattning utifrån vad som står däri.

Enligt min mening förtrycker kyrkan människor, kväver yttrandefrihet, kreativitet & eget tänkande. Kan jag bränna ett par kyrkor då? Det handlar ju inte alls om att jag vill förneka vad kyrkan har att säga utan det är bara mitt sätt att säga emot, inte vara så flat, markera.


Om jag agerade som dessa förlegade män av religionen skulle jag behöva krypa med den där pastorn & predikanten tillbaka till medeltiden & bränna mig själv på bål.



Mer sprit, mer gay, mer knulla, fler svärdomar & framförallt; tyckandefrihet & yttrandefrihet åt folket utan bokbål & annat stenåldersbeteende!



*Det är inte varje dag man hör det ordet, lägg det i alfapet