torsdag, maj 27, 2010

Kalvdans

Naw, lille söte kalven. Kalven som dricker råmjölk. En produkt packad med antikroppar för att boosta den lilles immunförsvar. På råmjölk kan man baka kalvdans. Jag vill minnas att min mamma bakade det ibland.

Råmjölk är bra för en massa saker. Även för oss människor. Bland annat kan det skydda mot magsjuka. Det kan skydda oss mot biverkningar från NSAID-preparat & minska tillväxt av Candida i munnen. Forskarna har till & med börjat titta på naturliga alternativ till antibiotika & då främst råmjölk. (Colostrum)


Några större studier har inte gjorts av den enkla anledningen att det inte finns någon business i det. Du kan inte få patent på råmjölk. Vilken Svensson som helst kan ju smyga in på en bondgård nära sig & handla detta naturens underverk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kalvdans är gott, får nog ta och jaga rätt på lite råmjölk och uppleva barndomsminnen igen.

/RA

Flinckan sa...

På tal om kalvdans, jag vet inte om du fattade att påsen ovanpå hamsterburen var din paket fast inte i sin stiligaste dräkt eftersom jag inte hunnit så in sakerna.Glömde säga ju...:(Kommer upp nästa vecka när jag städat klar härnere.Ska ha tjejfest med mormor också. Puss!

Artemis sa...

Vilken sötnos på bilden! När jag ser såna bild vill jag bli vegetarian...
Kalvdans är det en gubbe som säljer på torget där jag bor ibland, men jag har aldrig hunnit innan den tar slut. Så det blir ostkaka istället...
Det är nog som du säger, det forskas mest där det finns pengar... Fast då och då kommer de men något helt meninglöst forskningsresultat, nu kommer jag inte på något exempel men det brukar stå på texttv ibland. Underhållande så klart men man undrar vem som kom på att undersöka just detta ;-) hehe
Önskar dig en härlig fredag =)