tisdag, september 14, 2010

Varför? Jag ska ju sova för bövelen!

Ann-Slagstavlan: Som sagt. Det står rakt upp & ner på kampanjesedel från SD att de är emot all form av invandringsmottagning. Utifrån bl a det & SD's hemsida har jag bildat mig en uppfattning. Om du uppfattar deras politik annorlunda är det din sak & du är mer än välkommen att rösta på dem. Kan varken jag eller någon annan göra något åt, tyvärr.

Gnimo: Relaterar du till våldshandling när du säger att du inte kan göra något åt det? Bara nyfiken. Sen att dom säger att invandringen kostar en hel del massa pengar är sanning. Även om det svider för många och direkt förknippas med rasism är ju en annan sak. Tycker dom har sundare integrationspolitik än något annat parti i dom viktiga frågorna, finns inte så många alternativ om du ser till utbudet.

Ann-Slagstavlan: Varför skulle jag tala om våldshandlingar? Oerhört barnslig & långsökt slutsats. Får dig att framstå som blåst & jag tänker inte ens bemöda mig med att komma ner på den nivån.

Gnimo: Barnsligt i allra högsta grad, men det är vardagsmat för folk som röstar på SD i år tydligen.

Ann-Slagstavlan: Och du har fått uppfattningen att jag röstar på SD eller vad? Eller jaha... Du menar att eftersom du är pro SD så skulle jag känna mig nödgad att ta till våld!? Nä du... Jag tror på makten i ordet & ödmjukheten inför andras åsikter.

Gnimo: Nej jag tror inte att du röstar på SD. Jag besvarade ditt argument hurvida du tyckte det va barnsligt att tro att jag skulle tro det om dig, då det faktiskt är ett faktum att det sker.

Ann-Slagstavlan: Jo jag formulerade ett svar på det kort efter. Vad ska jag säga "buhuhu"? Som att det inte är ett faktum att det händer gud, gemene man & hela h-vetet varje dag. Ledsen... att det händer någon inom just SD gör det inte till en världsomvälvande nyhet som ökar min empati.

Inga kommentarer: