fredag, september 17, 2010

Rött, grönt, blått

Rödgröna säger att vi visst ska ha välfärd men inte på de unga, sjuka & gamlas bekostnad.

Jag undrar:
Varför ska det istället vara på bekostnad av de som har kämpat ett helt liv för en förmögenhet eller varför ska det vara på bekostnad av de som sliter hund för sin höga månadslön?


Jag vill givetvis att alla ska ha rätt att få gå i skolan, alla ska få likvärdig sjukvård & ingen ska behöva hamna utanför samhället. Alltså måste vi betala skatter men varför ska de som kämpar för sin välfärd straffas med extra skatter för att gynna andras?

När det dessutom finns så många människor som missbrukar förmånen att få hjälp med skattemedel blir jag ännu mer förundrad över varför rödgröna anser att de rika ska bära samhället på sina axlar.



Jag har alltid varit röd men i år är jag blå.


2 kommentarer:

Anonym sa...

exakt precis så tänker jag med....

/samma anonyma...igen...

Anonym sa...

Fantastiskt bra skrivna inlägg. Välformulerat och intressant att se en röd som bytt sida. Själv har jag alltid varit blå och över tygad om min ideologi, men du skriver 2000 gånger skarpare än jag någonsin kunnat uttrycka mig! KuDos! //SkepparKransSmurf