lördag, september 18, 2010

Engagerad

Jag kan inte släppa det här med valet. Hjälp vad jag hoppas på alliansen. Efter diverse debatter kan jag inte annat än skaka på huvudet åt anhängare av rödgrönt. De skyller Försäkringskassans missar på regeringen. De gnäller över för dyr arbetsförsäkring, som att det skulle vara någon skillnad mellan den & en vanlig försäkring där premien varierar beroende på risk. De påstår att alliansens anhängare är osympatiska & saknar empati när de i samma andetag önskar olycka över människor som röstar blått.

Rödgröna är lata människor utan ambitioner som önskar att andra som har det bättre ställt & som tar ansvar för sitt eget liv ska betala för deras välfärd. De har också helt missat att se att skattesänkningar gynnar såväl hög- som låginkomsttagare. Om jag kunde skulle jag lägga 1000 röster på alliansen imorgon!

4 kommentarer:

Flinckan sa...

Då är jag en såndär rödgrön latmask.Lite otrevligt dock att du drar alla över samma kam.

Rebecca sa...

I det här inlägget generaliserar jag absoult. För att statuera mitt exempel. Sen kan jag ju tycka att det är lite otrevligt att du, som känner mig, tror att jag drar alla över en kam i det stora perspektivet.

Jess sa...

Jag tycker att alla ska få ha sin ideologi, varesig den är blå, grön, röd, lila eller turkos, utan att man för den saken skull ska kasta skit på varandra. Att vi ser olika på vad som är bäst för det här landet och hur vi ska ta oss dit är en naturlig del av samhället. Men jag måste säga att jag blev riktigt ledsen av att läsa det här inlägget, jag tycker det var onödigt elakt. Generaliserande eller inte...
Jag känner också dig gumman, men jag tar illa upp att du valde att skriva så här.
Puss & Kram

Rebecca sa...

Jess > Som sagt så gick inte budskapet med det här inlägget fram eftersom det är taget ur sitt sammanhang. Vilket du kan se om du läser inlägget ovanför. Kram på dig med