söndag, september 12, 2010

Dumpäron

Läst i AB: "Både Wojtek Walczak och 29-åringen förnekar brott men Eva Wintzell tror att chanserna att få dem fällda är stora. – Jag tycker att det ser ganska bra ut. Utpressning är inte alltid så lätt eftersom målsägande själva ofta är tveksamma och det handlar om skumma svarta affärer. – Men här är det ju en dam på Östermalm, säger hon"

Vad menas? Att om tanten hade bott i Vasastan, Nyköping eller Halmstad hade hon möjligtvis varit förvirrad över hela situationen men eftersom hon nu är bosatt på Östermalm råder det absolut inga tveksamheter om att hon har blivit utsatt för utpressning.
Eller menas det att om man bor på Östermalm då har man stålar & därmed inga problem att få sin röst hörd i den juridiska djungeln?


Förmodligen fattar jag väl inte eftersom jag inte bor på Östermalm.

5 kommentarer:

mulligtmode sa...

Det är ju synd om dem som bor på östermalm, de råkar ut för brottslingar hela tiden. Folk som spottat på gatan så deras pradaskor förstörs. Någon som startar vinden(gud förmodligen) så deras frisörfixade frisyrer rör lite på sig. Såna stackare är väldigt trovärdiga, alltid.

Rebecca sa...

Tror du gud verkligen? Det är inte de fattigas fel då?

Anonym sa...

östermalm är väl ökända för sina gangstertanter?
jag vågar iaf inte dit.

Rebecca sa...

Anonym > Du gör nog rätt i att hålla dig borta. Man vet aldrig va dem där blå-håriga, pälsbeklädda missfostren kan ta sig till.

Anonym sa...

jag har fått både *fnys* och näsan i vädret när jag flanerat på öfvre i bara träningsbrallor och t-shirt. så ingen ska komma å säga att det är ofarligt.

/snugge, lite oanonymare ikväll.