torsdag, januari 14, 2010

"Nu börjar min vision"

Det tog skruv idag när jag på darriga ben anlände till arbetet & möttes av 3 dagars ogjort arbete. Hjärtslagen dubblerades på en nanosekund & mitt liv passerade i revy.

Jobba, stress, smärta, ångest. Dövar känslorna med alkohol. Jobba, stress. Drickat blir en börda. Fram med amfetaminet. Jobba, stress. Hjärtat tar stryk, måste koppla av. Skjut in heroinet. Jobba (på gatan), stress. Knarket blir för dyrt. Ta färjan över till Tyskland för att inhandla billig sprit. Till slut sitter jag utmärglad med glåmig hy & tovigt hår i nätbrynja & mormorstrosor med blodpuddingsfläckar på magen. Kedjeröker & halsar whisky ur flaskan tills jag får nog & tar livet av mig med en av mammas gamla silvergafflar.

Det finns bara en människa som kan rita det jag ser på projektorn i mitt huvud. Tack Vanja (Turgut, Brenkt, Knegert, BM) för att du finns & är en så utomordentlig illustratör.

2 kommentarer:

Flinckan sa...

Underbart! Behöver man säga mer?

Rebecca sa...

Jag tycker att det summerar inlägget ganska fint. =)