söndag, januari 10, 2010

Det blev party

Bussen går om 5 minuter. Mina vinterstövlar går sönder. Man ska ju ha FLERA par skor men det enda som flyger ur min garderob är sommarskor. Känns inte som ett alternativ just nu.

Halkar vidare, som en annan kärring, i mina glatta höstskor.

Födelsedagsfest. Oförberedd. Görs det fortfarande gamla hederliga porrtidningar? Jag hittade ingen i alla fall. En herrtidning med halvnaket fick bli substitut. Mäkta besviken blev jag när jag började bläddra. De visar ju för fan inte ens fittan.

Att svälja eller inte svälja?! Det bjöds på oerhört goda krustader. Stark smak av citron. Kanske för att skivan med skal & allt som prydde toppen slank ner helt obemärkt.

En främmande man vidrör, till synes ofrivilligt, mitt ena bröst varpå jag vänligen men bestämt talar om för honom att det inte är OK utan att fråga först. Så han frågade. Flinckan uppmärksammar mötet -tutte, hand- & reagerar som om att jag vore handikappad på något vis & inte kan värja mig. Hon slår den främmande mannen på fingrarna.

En kvinna bakom oss i toakön ropar plötsligt: "Jag går med dig då!" Sen smiter hon förbi oss & hänger på en annan kvinna in på toaletten. Det visar sig ganska snabbt att dessa tu inte känner varandra. Mycket märkligt. Mycket roligt.

Folk tar sig friheter. En man nyper tag i mitt hakfläsk. Trots att reaktionstiden är något längre när man står under alkoholens influenser lyckas jag ge honom både en & två örfilar. Inte tillräckligt hårt dock.

De som fortfarande stod upp klockan 03.00 slog följe för att tillsammans trängas med 200 hungriga tonåringar på ett av stadens hamburgerhak.

Ut i kylan & sakta vandra genom stan, över skeppsbron, hela vägen ut på söder. 05.55 slocknar jag på Flinck's soffa efter en lyckad skrattkväll.

3 kommentarer:

Flinckan sa...

Men hallå, jag försökte bara försvara din heder ju! Nästa gång tänker jag stoppa in dig under täcket när jag fryser ihjäl. Bara så du vet om du vaknar av att jag drar i dig. Plus att vi tar en taxi hem också och inte fryser ihjäl vid stenbecksgranen.

Rebecca sa...

Hahaha Vi frös ju inte ihjäl. Du frös inte förrens det var dags att sova. ;)

Flinckan sa...

Ja men näääästan så frös jag ihjäl under granen också. Jag fryser ihjäl lite då och då.