torsdag, augusti 24, 2006

Ann som i Ann eller Anslagstavlan

Häromdagen pratade jag med mina föräldrar om hur världen ser ut. Ja, det är tunga samtalsämnen vid matbordet hos Sjöbloms förstår du. Mitt upp i en disskusion om hur läget ser ut för människans överlevnad kom min ömma moder fram till att anslagstavlan försvunnit från TV. Du vet det där programet som hade en lite gubbe i vinjetten som nös bort alla postit-lappar från just... anslagstavlan. Detta program var väl menat som information till allmänheten. Man fick lära sig både det ena och det andra.

Ja, jag minns knappt hur det var.

Hursom, sen det programmet har försvunnit kan vi ju alla se vad som har hänt med världen.

Ann-slagstavlan som i Ann eller en annan Ann eller Ananas finns nu för att jag ska kunna lätta på trycket när livet tränger på allt för nära och allt för djupt.

Eller om jag känner mig nödgad att berätta för dig vad som hände på bussen i morse...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det här var nåt nytt! Välkommen Rebecca, tack Rebecca!!