torsdag, juni 10, 2010

Jag tror på tomtar & troll & numera även jättar

Jag såg en kvinna på bussen. T-shirt, "clownig" kjol & badtofflor. Hon var lång som en flaggstång & bred som en ladugårdsdörr. Kunde inte stå raklång i bussen. Alltså hon måste vara avkomma till en generation av jättar, jag skojar inte. Hennes tånaglar var fan lika stora som min handflata. Hon satt & viftade med den ena foten & stortånageln var full av svamp & inte alls fräsch. Det luktade ingenting men lik förbannat började det klia i halsen. Det brände. Jag ville inte andas. Det flög svampsporer all over the place.





Å fy faaan. Jag gjorde just misstaget att leta efter bilder på Google. Sökord; fot/nagelsvamp. Det bränner i halsen. Ska gå & kräkas lite.

4 kommentarer:

Artemis sa...

Hehe, det låter som att du ha läst mitt inlägg för dagen... Jag var lite gnällig idag, menade ingen speciell blogg egentligen.
Fotsvamp låter inte alls fräscht och att vifta med tånageln likaså...
Hoppas du fick lite luft till slut i alla fall =)

Rebecca sa...

Artemis > Jag har inte läst din blogg men nu gjorde du mig nyfiken så får springa & kika. När hon gick av passade jag på att andas extra mycket. Man vet aldrig när man får luft igen. Människor är äckliga. När man pendlar långt är det etter värre. Folk somnar & då tar sig deras kroppar friheter. Det andas kaffe & ostmacka ur öppna munnar & fisringar håller inte tätt. Usch.

Slujf (d.ä) sa...

Uuuuh. Och så lite nydrucken CHOKLADDRYCK och ostmacka på det (med oborstade tänder) så blir det pricken över i...

Artemis sa...

Jag tänkte på det du skrev under bilden, men jag hade visst fel, så kan det gå ibland ;-)

Ja, usch, jag tänker fortfarande på den äckliga nageln... Jag hade också nagelsvamp tidigare men lyckades få bort den i tid med hjälp av vitlök. Den tar dö på det mesta den (och håller folk på avstånd dessutom ;-)