torsdag, november 27, 2008

Journalister - you gotta love 'em

Händelsen ska ha inträffat den 20 september i år vid ett behandlingshem i Gislaveds kommun för män och kvinnor med narkotika- och alkoholproblem, enligt en anmälan till Arbetsmiljöverket.
Kvinnan, som arbetade på behandlingshemmet, skulle äta middag vid 16.30-tiden.
När hon börjat äta upptäckte hon den använda nålen i munnen.
Hon upptäckte sedan ett tiotal nålar på sin tallrik. I glasburken där lingonsylten förvarats fanns också flera nålar. Händelsen har nu anmälts av behandlingshemmets föreståndare.


Om du missade de viktiga detaljerna i artikeln så kommer de här:
1. Tid för händelsen = 20 September
2. Klockan var 16.30 när kvinnan satte sig ner för att äta. (OBS!)
3. Nålen var använd

Jag undrar:
1. Vad gjorde jag den 20 september i år och förra året?
2. Säkert att hon var 16.30 och inte 16.32 ??
3. Hur visste hon att nålen var använd och varför är det viktigt?
4. Vem misstänker man? (lingonsyltstillverkaren, en boende på hemmet kanske?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Här kommer jag inklampande och ska besvara dina frågor.
1.Jag tror du suttit 2 år i rad just den 20:e september och tänkt att det är 3 månader och 4 dar till Julafton.

2.Det står ju vid 16:30-tiden, dit måste även 16:32 räknas.

3.Klart nålarna var använda, dom låg ju i maten och syltburken, jag skulle inte vilja ta stelkrampsspruta med syltig nål.

4.Det var ett illa planerat självmord, kvinnan ändrade sig i sista stund.

Så enkelt kan det va, förväntar mig ett tack..hi hi!